Logopédia

Varga Izabell
Logopédus

dr. Németh Orsolya
Logopédus
- Kedd: 08:00 - 13:00
- Szerda: 14:00 - 15:00
- Csütörtök: 17:00 - 19:00
- Péntek: 16:00 - 19:00
Szolgáltatás | Időtartam | Ár |
---|---|---|
Logopédiai vizsgálat | 90 – 120 perc | 12 000 – 16 000 Ft |
Terápiás foglalkozás, egyéni óra + 15 perc szülői konzultáció | 45 perc | 9 500 Ft |
Terápiás foglalkozás, páros óra + 15 perc szülői konzultáció | 45 perc | 6 500 Ft |
Artikulációs terápia, egyéni óra | 45 perc | 11 000 Ft |
Artikulációs terápia, páros óra | 45 perc | 7 500 Ft |
Nyelvlökéses nyelés korrekciója | 13 000 Ft | |
Komplex nyelvi fejlesztés | 12 000 Ft | |
Diszlexia prevenció | 12 000 Ft |
Fordulj hozzánk bizalommal:
• ha 2 éves gyemekednek nincsen 50 szavas szókincse
• ha 3 éves gyermeked nem beszél rövid mondatokban
• ha 4,5-5 éves gyermekednek artikulációs hibái vannak (vannak még pösze hangjai)
• ha gyermekednél a dadogás jelensége több mint fél éve fennáll
• ha gyermeked iskolába készül és a nyelvi területeket, más képességterületekkel együtt is fejleszteni szeretnétek
• vagy édesanyaként csak úgy érzed valami nincsen rendben a gyermeked nyelvi fejlődésével
Fő területeink:
• beszédindítás
• artikulációs terápia, hangfejlesztés
• komplex nyelvi fejlesztés
• diszlexia prevenció
• dadogás terápia
• komplex gyógypedagógiai terápia (enyhén értelmi sérült gyermekeknek, tanulásban akadályozott gyermekeknek)
Megkésett beszédfejlődés terápiája
Olyan gyermekeknek javaslom ezt a terápiát, akiknek 2 éves korban nincsen 50 aktívan használt szava. A későbbi eredményes nyelvi fejlődés érdekében ezért már ekkor érdemes szakember segítségét kérni, ugyanis a nem beszélő kisgyermekek jellemzően gesztusokkal, mutogatással próbálják megértetni magukat, de még így is előfordulhat, hogy a szülő nehezen érti meg, hogy a gyermeke mit szeretne és ez feszélyezheti a gyermeket, dühöt válthat ki belőle. A fejlesztés elsődleges célja a beszéd indítása, az ezt elősegítő alapkészségek kialakítása és a gyermek közvetlen környezetének segítése/ tanácsokkal való ellátása.
Artikulációs zavarok terápiája
Azoknak a gyermekeknek ajánlom ezt a terápiát, akiknek a beszéde nem tiszta és/vagy nehezen érthető. Esetükben a leggyakoribb és legfeltűnőbb hiba, hogy a gyermek bizonyos hangot/hangokat nem tud helyesen kiejteni, vagy egy hang helyett egy másik hangot ejt. Számos esetben előfordul, hogy a gyermek nem a megfelelő helyen képzi az adott hangot, így azt furcsának, torznak halljuk. Ezen beszédhibák javítása érdekében ugyancsak érdemes logopédushoz fordulni. A beszédhibák javítása a gyermekkori sajátosságokat figyelembe véve 4-6 éves korban a legoptimálisabb, ugyanis mire a gyermek iskolába megy, az olvasás, -írás elsajátításához fontos, hogy beszéde kellően tiszta legyen, hiszen ez segíti a gyermeket a hang-betű megfeleltetésben, ami az olvasás és írás alapja.
Diszlexia prevenció
A diszlexia prevenciós foglalkozást azon 5-6 éves gyermekek számára ajánlom, akiknél a probléma a nagy mozgások összerendezettségében mutatkozik, akik bizonytalanul tájékozódnak saját testükön, tévesztik az irányokat, finommozgásuk rendezetlen, ritmusérzékük fejletlen, nyelvi fejletlenség jellemzi őket - későn indult meg náluk a beszéd -, továbbá akiknek beszédét szegényes szókincs jellemzi, vagy éppen akiknek gondolkodása, figyelme, emlékezete hiányos.
Diszlexia-diszgráfia reedukáció
A diszlexia, egy olyan sajátos olvasási zavar, amelynek jellemzője, hogy a gyermek olvasási teljesítménye jelentősen elmarad a korának és az intelligenciájának megfelelően elvárható szinttől. A jellemző olvasás hibák közé tartoznak a hasonlóságon alapuló betűtévesztések (pl. f-t, g-k), a betűkihagyások, a betűbetoldások, a szótagkihagyások és szótagbetoldások, vagy épp a betűk, szótagok, szavak szintjén megjelenő fordítások (pl. betűk szintjén b-d, u-n). A diszlexiával küzdő gyermekek esetén jellemző tünet lehet még az olvasási tempó lassúsága és a szövegértés problémája. A diszgráfia az írásban jelenkező zavar, amely esetében a helyesírási hibák, hosszú-rövid tévesztések, egybe-különírási gondok, betűkihagyások, felcserélések, betoldások, a mondatkezdő nagybetű és a mondatvégi írásjelek nem megfelelő használata említhető jellemző tünetként. A diszlexiás-diszgráfiás gyermek írása többnyire csúnya, sokszor szinte olvashatatlan. A diszlexia-diszgráfia reedukáció terápia főbb elemei: (i) az olvasást megalapozó készségek/képességek fejlesztése (pl.: térbeli tájékozódás, bal-jobb irányok differenciálása, szókincs fejlesztése stb.),(ii) a már tanult betűk ismétlése és az olvasás, íráskészség fejlesztése.
Komplex nyelvi fejlesztés
A komplex nyelvi fejlesztő foglalkozások alkalmával a különböző nyelvi szinteket erősítjük, továbbá a beszéd értő és kifejező oldalát is fejlesztjük. A foglalkozás során különös hangsúlyt helyezünk a fonológiai tudatosságra, a beszédészlelésre és megértésre, a szókincs, a kifejezőkészség, a megfigyelőképesség, a koncentráció és a figyelem fejlesztésére. A nyelvi területek megfelelő szintű fejlettsége elengedhetetlen a sikeres iskolakezdéshez. Ezért a terápia elsősorban a nagycsoportos óvodásoknak és 1-2. osztályos kisiskolásoknak ajánlott.
Hogyan lehet időpontot foglalni?
Érdeklődj a következő telefonszámon: Tóth Lilla: +36 20 536 0722