fbpx

konduktív pedagógia

A konduktív pedagógia komplex folyamat tervezése, tevékenységen alapuló aktív tanulás, célokon és feladatokon keresztül. Fontos feladata, a központi idegrendszer sérült és az ép gyermekek személyiség-, képességfejlesztése és a prevenció(megelőzés). Az egyéni feltételekre tekintettel elősegíti a gyermekek értelmi, érzelmi, testi és szociális fejlődését. 0-7 éves korig várom a gyerkőcöket és szüleiket! Ha bármiben segítségére lehetek vagy csak bizonytalan gyermekének fejlődésével kapcsolatban, hívjon bátran! ​ Szeretettel várom a 0-7 éves kor közötti kisgyermeket nevelő szülők jelentkezését!

kinek nyújt segítséget?

0-7 éves korú gyerekeknek, akik központi idegrendszeri sérüléssel rendelkeznek: - megkésett vagy rohamos mozgásfejlődést mutatnak, - izomtónus eltéréssel rendelkeznek (túl laza vagy túl feszes izomtónus), - kúszása, mászása szabálytalan, féloldalas, nem váltott kezes, - önállóan nem képesek ülni / ülő helyzetben tartásuk nem megfelelő, - bokája álló helyzetben befelé dől, telitalpon állnak, járnak. Azon kisgyermekeknek és idősebbeknek, akik: - központi idegrendszeri sérüléssel rendelkeznek, - megkésett mozgásfejlődésűek, - mozgáskoordinációja gyenge, - a nagymozgásokban ügyetlenek (nem ugrik páros lábon, sokszor elbotlik, járása/futása nem harmonikus stb.), - a finommozgásokban ügyetlenek (bizonytalan/erőtlen fogás, nem megfelelő csippentés stb.), - bokasüllyedéssel, lúdtalppal rendelkeznek, - tartáshibákkal küzdenek, - egyensúlyproblémákkal rendelkeznek.

Pfaffenrot terápia

A Pfaffenrot-féle terápiát az 1970-as években kezdte el kidolgozni dr. Waldemar Pfaffenrot orosz ortopéd- és rehabilitációs szakorvos. A terápiás eljárás, alapja a manuális orvoslás. A terápia során módosított miofasciális technikát, akupresszúrát, reflexzóna kezelést, mobilizálást, nyújtást/tonizálást alkalmazunk. A módszer célja a prevenció, a mozgató szervrendszer másodlagos patológiás elváltozásainak csökkentése, megszüntetése, illetve az izomtónus normalizálása.

Milyen órákon lehet résztvenni?

Az első órán felmérjük a gyermeket, majd a vizsgálat után terápiás tervet készítünk, melyet megbeszélünk a szülővel. Ennek a tervnek alapján haladunk előre az órákon.